Vixxans lya

Jag har gjort halvpärlor..

Publicerad 2009-08-06 19:39:35 i Scrappat,

knäppte några bilder ...kommer här!

Jag använde UTEE+flex, en stekpanna och teflonpapper. Avände också en vitpärlemo UTEE som
inte är med på bilden.


På med stekpannan och en bit teflon, lite UTEE och flex...låt smälta...lyft ur teflonbiten och droppa ut på stort teflonark, ju varmare UTTEn är dessto tunnare, det blir då plattare pärlor..Jag gjorde lite båda delarna....Det som är roligast är att blanda ihop dom här färgerna i olika steg o få fram fiiiina softa färger...några bilder knäppta när jag smälter och blandar..

Började först med att göra fushia färgade pärlor...sen tillsatte jag guld


ville ha dom melerade så jag rörde inte ihop dom...så här blev det då...

rörde sen ihop guld o rosa och gjorde lite pärlor....sen tilsatte jag lila så det blev lite brunröd ton..


i nästa steg så var det liiite kvar av den lila bruna...tilsatte då vitt



....så här kan man fortsätta o leka i all evighet...tillsatte sedan guld...sen mer lila....bla bla....slänger in en bild på dom färdiga pärlorna istället =)


Sen är det bara o sortera bort dom som inte blev runda o fina...o så smälter man om dom nästa gång stekpannan åker fram!
Sorterat o klart! 7 st typiska Vixxan färger blev det =)


KRAM Vixxan

Kommentarer

Postat av: Cicci/Trollmor

Publicerad 2009-08-06 19:50:56

Aha! Nuuuu förstår jag! Du är fiffig du!

Kraaam....

Postat av: Cecilia/Fin_Honey/Misspyssel

Publicerad 2009-08-06 19:55:04

Wow vad tufft att man inte tänkt på det ;) Snyggt

Postat av: Malin/Lilllpiga

Publicerad 2009-08-07 10:22:45

Men shit vad coolt! Kanske måste testa! :)

Postat av: Lee/Leelo

Publicerad 2009-10-03 20:42:33

Du är så himla smart som kommer på massa roliga grejer... är fortfarande glad över bradsen som du fixade på KOMA!! =))

Postat av: Maria S

Publicerad 2010-03-16 12:36:49

wow så läckert, vad smart!!!

Synd att jag inte har "ingredienserna" hemma, för då hade jag testat!!!! Coolt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vixxan

Pysselberoende utarbetad djurvänn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela