Vixxans lya

Nya familjemedlemmar

Publicerad 2009-04-28 11:50:04 i Katt och hund,

I söndags så hämtade vi jourkatterna Libby och Nocke.
Libby och ca 30 katter omhändertogs från en sammlare i söderhamn för ca 2 veckor sedan. Hennes ålder är lite osäker men ca 1-2år, osäkert om hon ska ha ungar, men det visar sig. Hon är lite blyg men jättemysig, jag får klappa henne o hon spinner o lägger sig o vill bli smekt under hakan.

Nocke är en ärrad ca 8årig goding som kommer från Nora, om jag nu förstått allt rätt så har han inte haft någon ägare. Han är också väldigt blyg har hittat sig en skön trygg plats ovanpå mitt klädskåp. Han har legat där sedan i söndags kväll, idag gick han därifrån o drack vatten o så snabbt tillbaka. Han tycker mycket om att bli klappad o att man pratar med honom, han spinner o ligger o kloar o trampar.

bild på godingarna, Nocke till vänster, Libby till höger


samma tjej, Frida, som hade Libby o Nock i sitt jourhem hade kaniner som behövde hem, genom
Livlinan som är ett nätverk som räddar avlivningshotade djur. 2 kaniner skulle hämtas hos en uppfödare som avvecklade sin uppfödning, när Frida kom dit så var det 3. Så ja...jag tog hand om den med..så 3 små glada kaniner skuttar runt i sin utebur dagtid, på natten så bor dom i källaren. Dom ska senare få flytta ut i stallet, flyttar hästarna om ca en vecka. Måste kastrera dom små rackarna också eftersom alla 3 är hanar.

min favorit...Lilleskutt en Hermelin...hur go som helst...



O så Sagas favorit Herr Nilsson, en Lejonhuvad sötnos, han har nog tidigare varit i slagsmål för hans nos är trasig, inget han lider av, o han är lika söt ändå.



o så Sixten, troligtvis en korsning mellan Hermelin o Lejonhuvad.


Dax o gå o gosa med Nocke, sen så är det dax för lunch. Kommer herrbesök till Fiffi i eftermiddag också, vi får se om jag gillar honom...och om dom gillar varandra..vi får se..Det kanske blir valpar...

KRam KRam



Kommentarer

Postat av: Zarah

Publicerad 2009-04-28 20:25:47

Vilket mysigt litet zoo du har! :D

Postat av: Cicci/Trollmor

Publicerad 2009-05-01 10:30:15

Vilka sötnosar du har tagit hand om! Synd med tottisarna....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vixxan

Pysselberoende utarbetad djurvänn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela