Vixxans lya

Äntligen har dom tittat ut..

Publicerad 2007-11-09 13:19:57 i Katt och hund,

Stackars Maja..kl 03.30 vaknade jag o då hade vattnet gått...04,30 fick hon sammandragningar som höll på i 45 minuter. Så startade dom igång igen kl 7 försvann igen vid 8..Ringde till två veterinärer...skulle avvakta någon timma. Beslutade mig för att passa på att vila en timma..efter 20 minuter så satte det fart på värkarna igen. Maja hoppar ur korgen o plopp ut kom en kissebebbe nr 1. Tyvärr så levde den inte...försökte med allt möjligt..men den hade nog suttit klämd lite för länge i Maja. Den kissen var jätte fin cremefärgad med dragnng åt rött o långhårig vägde 112g

Sen dröjde det inte förrens nr 2 tittade fram..en grå med vita tassar vägde 119g

ca 30 minuter efter det så kikade nr 3 ut en livlig krabbat! Vit med lite svart på huvudet 106g

sen vet jag inte riktigt när nr 4 kom..tittade under Majas svans o där låg den..en svart kisse med brun/rött och lite vitt vägde 107g..den här kissen stannar nog kvar hos mig.

Lite bilder på bebbisarna

kisse nr 2 Tror det är en liten kille
image162

Kisse nr 3 åt så jag ville inte störa..kommer bättre bild på den senare. Tror det är en liten kille
image163

kisse nr 4 ser ut att vara en lite tös
image164

Nu är det dax för mig att vila en stund..är grymt trött och väldig glad =O)

KRam Vicki

Kommentarer

Postat av: agnelia

Publicerad 2007-11-09 13:25:48

Åh så sööööta!
Fastnade speicellt för den översta kissen!

Postat av: VeronikaP

Publicerad 2007-11-09 13:28:18

Åh, vilka ljuvliga tussar!! Grattis!!! :-)

Postat av: Henrietta

Publicerad 2007-11-09 15:04:40

Sååååå sööööta!!!! Så spännande att se färgerna med en gång!!! Mina föds ju helt vita först på dag 2 ser man lite färg :o))
Bra vikter hade dom också!
Kram
Henrietta

Postat av: Tessibess

Publicerad 2007-11-09 18:28:23

Ursöta!!! Gillade också den översta mest, men jag är väl lite partisk då jag har en sån hemma ;o)

Postat av: Heila

Publicerad 2007-11-09 20:01:48

Åh, den tredje är ju en liten mini-Lurvan med streck på näsan och allt. Sickna små söta pluttar.

Postat av: Tettiz

Publicerad 2007-11-10 00:22:55

Fantastiskt söta små krabater!! *hjärtat sväller* Hoppas att allt går bra med dem och att de äter mycket och växer friskt!! :D

Grattis till nykomlingarna, Vixxx!

Postat av: Malin Byström

Publicerad 2007-11-11 19:41:32

Men gud så söta, jag blev nog mest kär i den vita krabaten...du får kanske ner den i ett bubbelkuvert adresserat Storuman när den blivit lite större =0)
Kraaaam Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vixxan

Pysselberoende utarbetad djurvänn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela